Sign in

Lukk
Opprett konto
MADE IN EIDSVOLL

FAQ – Ofte stilte spørsmål

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi leverer klær med personifisert trykk innen 1 uke. Ved forsending pr post må 1-3 virkedager ekstra påberegnes.

Når stenger dere for bestillinger for sesongen?

Hos oss kan du bestille hele året – inkludert i mai!

Hvor sendes varene fra?

Vi sender fra – og trykker alt – i våre egne lokaler på Eidsvoll.

Hvilke betalingsmuligheter har dere?

Vi benytter Klarna, som gir deg mulighet til å betale med kort eller ved faktura. Med faktura betaler du først når ordren er levert, og du kan også velge delbetaling.

Hva er retningslinjene for retur?

Hvis det har oppstått en feil på bestillingen (f.eks. feil under trykking), så tar vi selvfølgelig varen tilbake (tilbakebetaling eller nytt plagg).

Angrerett gjelder ikke ved kjøpt av personifisert trykk.
Angrerett gjelder ved alle ikke-personifiserte kjøp.

Må jeg registrere meg med brukerkonto for å handle?

Neida, hos oss kan du også handle som gjest.

Hvor registrerer jeg brukerkonto?

Klikk her eller på “Min konto” øverst i høyre hjørnet. Det vil ta deg videre til et skjema du må fylle ut med navn og korrekt epostadresse.

Hvorfor får jeg ikke logget inn?

Er du sikker på at du har opprettet konto hos oss?

Ellers kan årsaken være at du skriver inn feil brukernavn/epost eller passord. Følg lenkene i innloggingsskjemaet til å opprette nytt passord.

Jeg får beskjed om at epostadressen min ikke eksisterer.

Er du sikker på at du har opprettet konto hos oss? Eller at du forsøker å logge inn med riktig epostadresse?

Jeg har glemt passordet mitt.

Ingen problem! Passordet kan du enkel gjenopprette her ved å trykke på “Mistet passordet ditt?“.

Jeg har glemt hvilken epostadresse jeg registrerte meg med.

Sånt skjer. 🙂 Send oss en epost med navnet ditt, så sender vi deg epostadressen.

Hvordan ser jeg mine tidligere ordre?

Dine tidligere ordre finner du under “Min konto“. Dette gjelder kun om du har registrert deg med brukerkonto hos oss.

Jeg har ny adresse, hvordan endrer jeg dette?

Dette gjør du under “Min konto“.

Hvis jeg legger varer i handlekurven og så logger ut, vil varene fortsatt være der når jeg logger inn igjen?

Det vil de, så du kan trygt logge ut og komme tilbake senere for å fullføre ordren.

Hvor finner jeg personvernreglene?

Disse finner du her.

Hvor finner jeg salgsbetingelsene?

De finner du her.

Hvordan sletter jeg kontoen min?

Det gjør du ved å sende oss en epost, så vil vi slette kontoen din manuelt.

Hvor lenge beholder dere filene jeg laster opp?

Vi sletter bildefiler fortløpende fra vårt system, dette i henhold til GDPR (personvern).

Jeg ønsker å slette personopplysningene dere har meg.

Det gjør du ved å sende oss en epost, og vi vil slette brukerkontoene din og tilhørende opplysninger vi måtte ha om deg.

MERK: Dette gjelder ikke opplysninger vi er pålagt å lagre av administrative, juridiske eller sikkerhetsmessige årsaker.

Når stenger dere for bestillinger for sesongen?

Hos oss kan du bestille hele året – inkludert i mai!

Jeg er russ i 2020 eller seinere, kan jeg bestille allerede nå?

Selvfølgelig kan du det! Hos oss kan du bestille hele året, uansett hvilket år du er russ.

Kan jeg komme innom dere for å bestille trykk?

Vi foretrekker at du legger inn bestilling på trykk i vår nettbutikk. Dette går langt raskere både for din egen del og for vår del.

Under denne kategorien finner du våre trykkpakker.

Kan jeg få et kostnadsoverslag?

Selvsagt kan vi sende deg et tilbud, om du ønsker å bestille noe utover det vi tilbyr her i butikken. Du kommer enkelt i kontakt med oss ved å sende oss en epost.

Reklame-Huset (som drifter Russegreier) leverer alt innen dekor, skilt, trykksaker, accessories, grafiske tjenester og web. Det aller meste produseres i våre egne lokaler på Eidsvoll, og vi har kort leveringstid.

Hva hvis jeg har spørsmål om designen?

Da kontakter du oss enkelt og greit på epost eller i chatten (nederst på skjermen). Vi er klare for å hjelpe deg!

Designer dere russelogoer også?

Våre grafiske designere kan bistå med dette. Kontakt oss for pristilbud.

Hva skjer når jeg har bestilt?

Så snart din bestilling er mottatt og registrert hos oss, går vi i gang med produksjonen. Dette skjer i våre egne lokaler.

Når ordren din er ferdig produsert og klar for sending/henting, vil du få beskjed om dette pr epost eller sms.

Kan jeg annullere eller forandre bestillingen?

Da må du ta kontakt med oss straks etter at bestillingen er foretatt, husk å oppgi ordrenummer.

Dersom din ordre allerede er satt i produksjon kan vi dessverre ikke annullere bestillingen.

Har dere mengderabatt?

Selvsagt! Du får 10% rabatt ved kjøpt av 10 like klesplagg, og 20% på 20 stk like klesplagg.

Hvorfor kan jeg ikke plassere motivet jeg har lastet?

Våren 2019 tilbyr vi kun faste trykk (liten logo forran, stor logo bak, navn på bein, navn på rygg og navnetre).

Sommeren/høsten 2019 vil vi lansere en ny modul hvor du enkelt kan lage ditt eget design.

Hvilken trykkmetode benyttes?

Russegreier benytter transfertrykk.

Transfertrykk lages med rammer og trykkes speilvendt på et transferpapir. Trykket blir deretter smeltet inn i en tekstil i en varmepresse. Transfertrykk er godt egnet til trykk med mye detaljer og farger.

Transfertrykk sikrer høy kvalitet på trykket, samtidig som tekstilet bevares. Transfertrykket fra Reklame-Huset tåler vask etter vask, og også stryking uten at trykket smelter/forsvinner.

Hvor blir produktene trykket?

Vi trykker alle bestillingene i våre egne lokaler på Eidsvoll.

Reklame-Huset.no (som drifter Russegreier) har 37 års erfaring innen trykkbransjen, og leverer høy kvalitet med kort leveringstid.

Hvor lenge beholder dere filene jeg laster opp?

Vi sletter bildefiler fortløpende fra vårt system, dette i henhold til GDPR (personvern).

Hvor leverer jeg inn klærne som skal trykkes?

Du leverer klærne i våre lokaler i Kjerkevegen 16 på Råholt (det står skilt med Reklame-Huset på huset). NB: Husk å legg ved lapp med ordrenummer på klærne!!!

Kan jeg forvente ekstra fraktkostnader eller toll?

Absolutt ikke! Hos oss betaler du kun prisen som fremkommer på hvert produkt, samt frakt. Vi produserer og sender fra våre egne lokaler på Eidsvoll, og du vil derfor ikke oppleve ekstra kostnader i forbindelse med toll eller frakt/retur utenlands.

Alle kostnader tilknyttet kjøpet fremkomme før du utfører selve betalingen. Dette gjelder også fraktkostnader.

Fastpris på frakt:
Uten sporing: kr 90,- inkl mva
Medsporing: kr 130,- inkl mva

Hvilke betalingsmuligheter har dere?

Vi benytter Klarna, som gir deg mulighet til å betale med kort eller ved faktura.

KLARNA er en av Nordens ledende tilretteleggere av betalingsløsninger for nettbutikker, og sikrer at du kan utføre betalingen trygt og enkelt. Du behøver aldri å oppgi kortinformasjon, og du kan laste ned fakturaen din på Klarna.no.

Med kort så trekkes beløpet fra din konto først når ordren er klar for henting/sending.

Med faktura betaler du først når ordren er levert, og du kan også velge delbetaling.

Kan jeg velge delbetaling?

Klarna Konto er en rammekreditt fra Klarna som gir deg mulighet til å betale dine kjøp i månedlige avdrag med 1/24 (minimum 95 NOK) av totalbeløpet.

Et fakturagebyr på kr. 0,- tilkommer per kjøp. Hvis betaling uteblir, legges det til et purregebyr på kr. 65,00 og en forsinkelsesrente på 9,25 %. Når du velger Klarna som betalingsløsning, kan det foretas en kredittsjekk. Dersom kredittsjekk foretas vil et gjenpartsbrev sendes enten elektronisk eller per post.

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk. Klarna håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring. Ditt personnummer er også ditt kundenummer hos Klarna.

For mer info om betaling via Klarna besøk: https://www.klarna.com/no/support

Kan jeg betale kontakt ved henting?

Vi krever at du legger inn bestilling i nettbutikken og betaler via Klarna. Dette for å frigjøre kapasiteten til våre arbeidere i produksjonen, slik at de kan opprettholde vår raske leveringstid.

Velger du å betale med kort, trekkes beløpet fra kontoen din først nå din ordre er klar.

Velger du å betale med faktura, betaler du først når du har mottatt ordren. Du kan også velge delbetaling.

Hvor lang tid tar det å sende min ordre?

Vi sender ordren din så snart den er ferdig produsert. Dette tar ca 1 uke.

Frakt med Posten/Bring tar vanligvis mellom 1-3 virkedager.

Hva koster frakten?

Frakt baseres på Posten/Bring sine satser.

Fastpris uten sporing: kr 90,-
Fastpris med sporing: kr 130,-

Kan jeg hente ordren min hos dere?

Det kan du! Velg “Lokal henting” når du kommer til kassen, og vi sender deg melding pr epost eller sms når din ordre er klar for henting.

Varene hentes hos Reklame-Huset i Kjerkevegen 16 på Råholt.

Kan jeg returnere varen?

Angrerett gjelder ikke ved kjøpt av personalisert trykk.

Angrerett gjelder ved alle ikke-personaliserte kjøp.

Hvis det har oppstått en feil på bestillingen (f.eks. feil under trykking), så tar vi selvfølgelig varen tilbake (tilbakebetaling eller nytt plagg).

Hvor lang leveringstid har dere?

Vi leverer klær med personalisert trykk innen ca 1 uke.

Ved forsending pr post må et par virkedager ekstra påregnes.

Hvordan vet jeg at bestillingen min er klar?

Så snart din bestilling er behandlet og produsert hos oss, vil vi sende deg melding om dette pr epost eller sms.

Dersom du har valgt henting kan du da komme innom oss i Kjerkevegen 16 på Råholt og hente ordren din. Det står skilt med Reklame-Huset på huset.

Jeg har valgt lokal henting, får jeg beskjed når ordren er klar?

Det gjør du, vi sender deg melding enten på epost eller sms.

Jeg har valgt lokal henting, hvor henter jeg varene?

Det gjør du i Reklame-Husets lokaler i Kjerkevegen 16 på Råholt.

Ferdige og betalte ordrer ligger klare for henting i hentehylla til venstre når du kommer inn hovedinngangen. Det er bare å plukke med seg din ordre, dersom vi ikke er i nærheten når du kommer.

MERK: Området er TV-overvåket. 

Hentehyllen hos Reklame-Huset

Jeg har ikke mottatt varene mine enda, hva gjør jeg?

Dersom du ikke har mottatt varene dine innen 10 dager etter bestilling, så ta gjerne kontakt med oss på epost eller chat. Husk å oppgi ditt ordrenummer.

Vi prøver å informere fortløpende om det oppstår forsinkelser i produksjonen. Sjekk gjerne eposten din eller din konto for å se om du har hørt ifra oss.

Varene mine har blitt skadet under frakt, hva gjør jeg?

Skulle dette oppstå, kan du ta kontakt med oss. Vi gjør likevel oppmerksom på at Russegreier / Reklame-Husets ansvar for postsendingen opphører når vi har levert inn pakken på Posten.

Vi viser til Postens leveringsvilkår: 

Postens ansvar for en postsending inntrer når en sending er innlevert til Posten. Postens ansvar for en postsending opphører når sendingen er:

  1. Utlevert til adressaten
  2. Stilt til adressatens rådighet på en adresse som denne har oppgitt
  3. Returnert og utlevert til avsender, der utlevering etter punkt 1 og 2 ikke kan gjennomføres.

Krav om erstatning må altså fremsettes når pakken hentes på Posten eller utleveres på din adresse. Dersom du aksepterer og mottar en forsending med synlige skader, fraskriver du Postens erstatningsansvar og kan dermed ikke kreve erstatning for den skadede postsendingen. (Les mer om Postens generelle leveringsvilkår her).

Russegreier / Reklame-Huset.no erstatter ikke registrerte postsendinger som skades eller går tapt i tiden fra innlevering til utlevering hos Posten.

Kontakt oss

Scroll To Top
Russegreier.no benytter informasjonskapsler/cookies. Det medfører ingen sikkerhetsrisiko for deg, men gjør at vi kan tilby deg en tjeneste som virker best mulig. Du kan selv velge å endre innstillingene i nettleseren slik at informasjonskapsler/cookies ikke blir akseptert.
OK